Jump to content

Tipu Ryan Florin

Moderators
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Tipu Ryan Florin last won the day on March 26

Tipu Ryan Florin had the most liked content!

Community Reputation

12 Good

About Tipu Ryan Florin

  • Rank
    Advanced Member

Personal Information

  • Genul
    Feminin

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sa cumperi o masina noua dintr-un alt stat al Uniunii Europene poate insemna economii de mii de euro, in conditiile in care aderarea a eliminat taxele vamale, iar taxa pe valoarea adaugata (TVA) se plateste in tara in care se face importul, arata un studiu publicat de Centrul European al Consumatorilor Romania (eccromania.ro). Analiza a fost facuta pe 12 tari europene si pe 15 modele care se vand cel mai bine in Romania. Polonia este tara cu cele mai ieftine masini, urmata de Ungaria. Cehia este, din punctul de vedere al preturilor la automobile, o tara a contrastelor. In cazul unor marci, dealerii auto au cele mai bune preturi, in timp ce alte marci se vand cel mai scump, in comparatie cu alte tari europene. Romania face parte din categoria tarilor cu preturi medii sau mici. Din 15 modele analizate de CECR, doar Opel Zafira are cel mai mic pret fara taxe in tara. Polonia are cel mai bun pret pentru opt modele, Ungaria – pentru patru modele, iar Cehia este cea mai buna afacere pentru doua masini. Cele mai mari preturi sunt inregistrate in Germania (noua modele din 15), Austria si Cehia (cate doua modele). Spania, Belgia si Franta se afla, de asemenea, in randul tarilor cu preturi mari. Volkswagen mai ieftin cu 4.300 de euro in Polonia Cea mai mare diferenta de pret intre Romania si o alta tara din UE este inregistrata in cazul modelului Volkswagen Touran Conceptline 102 PS, care costa in Polonia aproximativ 12.350 de euro, cu peste 4.300 de euro mai mult decat in Romania. In Germania, acelasi model costa in jur de 19.250 de euro. Cu TVA platit in Romania, adica 19%, pretul autoturismului urca la 14,700 de euro, adica mai putin decat costa masina fara taxe in Romania (16.700 de euro). La TVA se mai adauga si taxa de inmatriculare, taxa de poluare, contravaloarea certificatului de inmatriculare, costul placutelor de inmatriculare. Cumparat din Romania, cu toate taxele incluse, Volkswagen Touran Conceptline costa peste 19.800 de euro. Pretul masinilor este cel recomandat de UE dealerilor auto si nu include promotii si reduceri de preturi. De altfel, toate modelele Volkswagen incluse in studiu sunt mai ieftine cu cateva mii de euro in Polonia, la pretul fara taxe recomandat de Comisia Europeana – 16.378 de euro in Romania fata de 13.995 de euro in Polonia pentru Volkswagen Passat Trendline, pret cu 1.000-1.500 de euro mai mic pentru Golf Trendline si Polo Trendline. In cazul automobilelor Skoda Fabia Ambiente, Polonia si Ungaria au cele mai bune preturi. Ungaria vine cu cele mai bune oferte si pentru Peugeot 207 Trendy, Renault Clio si Fiat Grande Punto. Pentru Suzuki Swift, cea mai profitabila afacere se face in Cehia. Tot in aceasta tara exista cel mai bun pret pentru Renault Privilege, dar suma este doar cu 350 de euro mai mica decat cea platita in Romania. Pe de alta parte, Cehia vinde cel mai scump masinile Opel Astra si Zafira. De altfel, cumparatorii europeni de Opel Zafira trebuie sa vina in Romania pentru a face cea mai buna afacere. Pretul recomandat pentru acest model este de 15.900 de euro, cel mai mic din UE. Achizitii de masini vechi Pentru masinile vechi cumparate din UE, taxa pe valoarea adaugata se plateste in tara in care se face achizitia si numai daca vanzatorul este o companie. Daca autoturismul este cumparat de la o persoana fizica, nu se plateste TVA. Valoarea acestei taxe este stabilita de fiecare stat in parte si variaza intre 15% (Cipru, Luxemburg si Marea Britanie) si 25% (Suedia si Danemarca). In Romania TVA este de 19% din pretul produsului. Pasi de urmat Exista firme specializate care pot asigura transportul masinii, dar cumparatorul se poate intoarce in tara si la volanul automobilului cumparat din strainatate, cu numere provizorii. Numerele de tranzit sunt utilizate pentru transportul vehiculelor dintr-o tara UE in altul si au o durata de valabilitate redusa – cateva zile, de cele mai multe ori. De regula, aceste numere pot fi obtinute de la serviciile de inmatriculare din statul din care este cumparat automobilul. De asemenea, e nevoie de o asigurare temporara de raspundere civila auto pentru drumul de intoarcere in tara. Cartea de identitate a automobilelor noi achizitionate dintr-un alt stat membru, care nu au mai fost inmatriculate, este eliberata de Registrul Auto Roman, pe baza unei cereri care poate fi descarcata de pe site-ul RAR. Unde se vand cele mai ieftine si cele mai scumpe masini (preturi recomandate de CE, in euro, fara taxe) Renault Clio 1.5 DCI Expression Romania: 11.092 Cel mai ieftin: Ugaria: 9.947 Cel mai scump: Germania: 13.950 Renault Privilege 2.0DCI 150 Romania: 19.160 Cel mai ieftin: Cehia: 18.793 Cel mai scump: Germania: 25.000 Volkswagen Polo Trendline 60 PS 5G 2 Romania: 9.465 Cel mai ieftin: Polonia: 8.881 Cel mai scump: Germania: 10.126 Volkswagen Golf Trendline 80 PS 5G 2T Romania: 11.315 Cel mai ieftin: Polonia: 10.687 Cel mai scump: Belgia: 14.133 Volkswagen Touran Conceptline 102 PS Romania: 16.699 Cel mai ieftin: Polonia: 12.353 Cel mai scump: Germania: 19.248 Volkswagen Passat Trendline 102 PS 5G 4T Romania: 16.378 Cel mai ieftin: Polonia: 13.995 Cel mai scump: Germania: 19.580 Skoda Fabia Ambiente 1,2/51 KW Romania: 7.996 Cel mai ieftin: Ungaria: 6.280 Cel mai scump: Austria: 9.489 Skoda Fabia Ambiente 1,6/75 KW Romania: 11.813 Cel mai ieftin: Polonia: 9.031 Cel mai scump: Germania: 13.151 Opel Astra AST5D Enjoy Z1.4XE Romania: 12.981 Cel mai ieftin: Polonia: 12.466 Cel mai scump: Cehia: 17.586 Opel Zafira ZAF5D Enjoy Z1.8XER 140HP Romania: 15.896 Cel mai ieftin: Romania: 15.896 Cel mai scump: Cehia: 21.531 Kia cee’d SW 1.6dsl MT EX Romania: 15.375 Cel mai ieftin: Polonia: 12.481 Cel mai scump: Franta: 217.558 Fiat Grande Punto 1.3 mjet Dynamic 75HP Romania: 11.261 Cel mai ieftin: Ungaria: 10.202 Cel mai scump: Austria: 13.222 Peugeot 207 Trendy 1,495 ch Ess Romania: 10.292 Cel mai ieftin: Ungaria: 8.982 Cel mai scump: Germania: 13.151 Toyota Yaris 1.33P 5DR Romania: 11.426 Cel mai ieftin: Polonia: 9.689 Cel mai scump: Germania: 13.529 Suzuki Swift GL-A Romania: 9.800 Cel mai ieftin: Cehia: 8.555 Cel mai scump: Germania: 12.087 sursa aici
  2. A fost odată un Senior care hotărâse să facă o excursie prin Europa. Ajungând în Marea Britanie, din aeroport a cumpărat un ghid de călătorie ce cuprindea castelele ce pot fi vizitate în M. Britanie, în el fiind menționate zilele și orele de vizită, uneori acestea fiind foarte limitate. Pe una dintre paginile ghidului, Seniorul a văzut o ofertă specială "Castelul Vieții Tale." Din fotografiile prezentate, castelul nu este mai bun sau mai rău ca altele... Ghidul mai indica că, din motive care vor fi anunțate mai târziu, pentru vizitarea castelului nu se percepe taxa la intrare, ci la ieșire, iar coordonarea zilei și orei vizitei, urmează a se face individual, la numărul de telefon indicat. Intrigat de oferta neobișnuită, domnul de cum ajunge la hotel, formează numărul de telefon și se înțelege cu proprietarul despre data călătoriei. Totul în lume decurge după anumite legi, era inscripționat la intrarea în castel, iar la ușă domnul a fost întâmpinat cu foarte multă amabilitate către un om îmbrăcat într-o fusta tipic scoțiană, în carouri. - Ceilalți vizitatori au intrat deja? – se interesează turistul. - Ceilalți vizitatori??? – se miră omul. Nu, numai e nimeni, vizitele în Castelul nostru se efectuează individual și nici serviciile unui ghid nu oferim. Nespunând nimic cu referire la programul de lucru, el a început ai povesti turistului istoria castelului și a făcut o trecere în revistă a tuturor lucrurilor notabile ce pot fi admirate acolo: tablourile de pe pereți, sala cu modele de armuri de lângă intrare, armele militare din cameră sub scări, catacombele și camera de tortură din temniță. Când a terminat povestirea, el i-a înmânat vizitatorilor o lingură și a cerut ca pe parcursul întregii călătorii să țină lingura cu partea concavă în sus. - Și asta de ce? – a întrebat el nedumerit. - Astea sunt regulile noastre. Noi nu percepem o taxă de intrare, iar costul excursiei îl stabilim în felul următor: fiecărui vizitator îi dăm o lingură, umplută cu nisip fin, în acesta fiind exact o sută de grame de nisip, iar fiecare care intră pe tot parcursul vizitei trebuie să poarte această lingură cu el. După finisarea călătoriei, măsurăm nisipul rămas în lingură, iar pentru fiecare gram lipsă se achită o Liră sterlină ... - Și dacă nu vărs nici un gram? - Oh, în acest caz, vizita este gratuită. Vizitatorul a fost surprins și amuzat de o astfel de condiție. Gazda primitoare a umplut lingura cu nisip și excursia Senior-ului a început. Încrezător în puterea mâinilor sale, el a început să urce încet treptele, neluându-și privirea de la lingura. În partea de sus, lângă galeria de tablouri, el a decis să nu meargă, pentru că vântul sufla puternic și ar putea vărsa nisipul. Se coboară sub scări pentru a ajunge la sala cu arme militare, însă stând sub scară, își dă seama că, pentru a ajunge în acea sală, trebuie să sară peste o balustradă. Lucru care nu iar fi pus viața în pericol, dar care la sigur avea să ducă la vărsarea nisipului din lingură, așa că, se limitează să examineze camera de la distanță. Pentru același motiv, Seniorul nu s-a coborât în temniță, deoarece trebuia să coboare pe niște scări foarte abrupte. Foarte mulțumit de faptul că a păstrat conținutul din lingură intact, a început să se îndrepte spre locul de unde și-a început turul. Acolo era așteptat de persoana în fustă scoțiană, cu o balanță în mână. Seniorul a golit conținutul din lingură în balanță și așteptată nerăbdător rezultatul. - Surprinzător, ați pierdut doar jumătate de gram, ceea ce înseamnă că, nu trebuie să plătiți nimic pentru vizita efectuată – spune proprietarul. - Mulțumesc. - Ți-a plăcut vizita? - Întrebă la sfârșit omul în fustă. Turistul, după un moment de ezitare, decide să fie sincer. - De fapt, nu prea. Tot timpul m-am gândit la nisip și nu am reușit să examinez ceea ce era în jur meu. - Foarte regretabil!!... Știi, voi face o excepție pentru tine. Din nou, voi umple lingura ta, pentru că astea sunt regulile, dar de data asta uită de nisip, chiar dacă îl verși pe tot, nu vei plăti nimic pentru vizită. Unica condiție e că, trebuie să reușiți în 12 minute, deoarece după asta trebuie să vină alt vizitator. Fără a risipi nici un moment, domnul a luat lingura și a fugit spre sala de lângă antreu, pentru a arunca o privire rapidă la exponatele de armură. După asta repede a coborât pe scări în temniță, nisipul deja îl vărsase tot, dar asta nu mai conta. Acolo el nu a petrecut nici un minut, pentru că timpul se scurgea destul de repede. Repede începe să alerge spre camera de sub scări, unde erau depozitate armele, dar aruncând o privire la ceas, și - a dat seama că au trecut deja unsprezece minute. Timp pentru a vizita camera cu arme nu mai avea, de aceea se hotărăște să plece spre ieșire, unde era așteptat de proprietar. - Văd că nu aveți nimic nisip în lingură, lucru ce mă face să cred că, nefiind obligat să aveți grija nisipului, de data asta excursia va plăcut. Vizitatorul nu a răspuns imediat. - De fapt, nu - a spus el în cele din urmă - Mă gândeam cum să nu întârzii, chiar dacă am vărsat tot nisipul, nu am primit nici o plăcere. Omul în fustă își aprinde pipa și spune: - Există oameni care trec prin ”Castelul Vieții” lor, încercând să nu plătească pentru nimic, și nu se pot bucura de această călătorie. Mai sunt și alții, care întotdeauna sunt grăbiți, pierd repede totul și nu pot obține plăcere. Puțini înțeleg știința vieții. Ei descoperă fiecare ungher și se bucură de fiecare moment. Ei știu că trebuie să plătească pentru tot, dar înțeleg că în viață sunt lucruri pentru care se merită să plătești.
  3. Bolile care te vor împiedica să obții permisul auto. Ministerul Sănătății a lansat un proiect de act normativ care restricționează dreptul de conducere a unui autovehicul de către persoanele care au anumite boli. Românilor cu probleme cardiace sau diabet le va fi mai dificil să obțină permisul auto, potrivit avocatnet.ro. Persoanele care doresc obținerea permisului de conducere auto și care suferă de afecțiuni cardiovasculare sau diabet zaharat vor putea obține mai greu dreptul de a conduce un autovehicul, potrivit unui proiect de act normativ lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Sănătății. Proiectul a fost lansat recent în dezbatere pe site-ul Ministerului Sănătății, iar pentru a se putea aplica, ordinul are nevoie de aprobarea ministrului și de publicare în Monitorul Oficial. Proiectul de ordin pentru modificarea şi completarea Normelor minime privind aptitudinile fizice şi mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.162/2010 prevede modificarea condițiilor de sănătate pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a obține dreptul de a conduce un vehicul. sursa aici
  4. Grupul american General Motors vrea să lanseze mașini fără volan și fără pedale, iar acestea ar putea să apară pe șosele începând cu 2019, scrie The Verge. Acestea vor fi autonome și complet electrice și vor fi produse în fabrica sa din Orion, Michigan. General Motors testează deja modele electrice Chevrolet Bolt care se conduc singure pe străzile din San Francisco și Phoenix. Grupul a făcut la CES o prezentare a conceptului. Mai mult, gigantul cere o derogare de la reglementările privind siguranța traficului, deoarece o astfel de mașină nu corespunde cu legislația actuală. Autoturismele respective ar urma să fie conduse de inteligența artificială. Constructorul american pariază pe integrarea verticală Producătorii auto și companiile de tehnologie sunt într-o cursă contra cronometru pentru dezvoltarea mașinilor autonome. General Motors a achiziționat anterior Cruise Automation cu 600 de milioane de dolari și a achiziționat producătorul de senzori Strobe, ceea ce arată că gigantul auto pariază pe o integrare verticală. De asemenea, General Motors este investitor în serviciul de transport Lyft, un rival al Uber din SUA. O altă companie care are o abordare similară este Tesla, care dezvoltă propriul sistem numit Autopilot (pilot automat – n.r.). sursa aici
  5. Viitoarea taxă de mediu nu va fi de primă înmatriculare. Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, susţine că noua taxă de mediu nu este gata şi a lăsat de înţeles, la sfârşitul audierilor din Parlament, că termenul de luna martie pentru elaborarea unei noi taxe ar putea fi decalat. Întrebată dacă luna martie va mai rămâne ca termen pentru elaborarea noii taxe, Gavrilescu a precizat faptul că „studiile toate durează şi ne dorim ca aceste studii să fie bine efectuate. Durează un pic mai mult, dar mai bine mai mult şi sigur, decât să ne pripim şi să nu iasă un lucru bun”. sursa aici
  6. ANAF vinde un Cielo cu prețul de pornire sub 1.000 de lei. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) organizează joi, 15 martie, cu începere de la ora 14.00, la sediul strada Amaradia, nr. 93-95, etaj. 1, cam. 101, Craiova, județul Dolj, o primă licitaţie pentru vânzarea unui autoturism marca Daewoo Cielo. ANAF vinde un Cielo cu prețul de pornire sub 1.000 de lei. Detalii tehnice: culoare gri poly an fabricaţie 2003 capacitate cilindrică 1498cmc/63kw rulaj neidentificat combustibil benzinză + GPL nr. înmatriculare OT-06-BVF la data inspecției autovehiculul era garat prezenta degradări avansate. Preţul de evaluare/pornire al licitației, care are loc prin Direcţia Generală Executări Silite Cazuri Speciale – Serviciul Executări Silite Cazuri Speciale Regional Craiova, este de 480 lei. Și anul trecut, la începutul lunii noiembrie, ANAF a scos la vânzare o Dacia 1310 la preț de chilipir. sursa aici
  7. Atelierul american de tuning Hennessey intenționează să-și recâștige titlul de cel mai rapid super-car de pe planetă cu modelul Venom F5. Hennessey Venom GT a fost unul dintre cele mai performante super-car-uri de pe planetă, fiind propulsat de benzinarul twin-turbo V8 de 7.0 litri, ce dezvolta peste 1,470 CP. Pentru a face actualul Venom F5 cel mai rapid super-car din lume Hennessey va dezvolta un motor nou V8 de 8.0 litri, care ar putea livra peste 1,600 CP. Pentru un asemenea rezultat nu este exclusă instalarea a 4 turbocompresoare, iar decizia finală și datele tehnice vor fi dezvăluite după concursul Pebble Beach Concours d’Elegance din acest an. Scopul principal al efortului depus este de a instala un nou record de viteză, neatins oficial până acum, unul simbolic, de 300 mile pe oră, sau circa 483 km/h. Suedezii de la Koenigsegg nu vor fi deacord cu această declarație, afirmând că modelul lor, Agera RS poate atinge această viteză, fapt, însă, nedemonstrat practic. Afară de Koenigsegg, cei de la Hennessey sunt siguri că și francezii de la Bugatti pregătesc un răspuns pe cinste, având în vedere faptul, că Bugatti Veyron a reușit să devină cândva cel mai rapid super-car. sursa aici
  8. Atelierul american de tuning Hennessey intenționează să-și recâștige titlul de cel mai rapid super-car de pe planetă cu modelul Venom F5. Hennessey Venom GT a fost unul dintre cele mai performante super-car-uri de pe planetă, fiind propulsat de benzinarul twin-turbo V8 de 7.0 litri, ce dezvolta peste 1,470 CP. Pentru a face actualul Venom F5 cel mai rapid super-car din lume Hennessey va dezvolta un motor nou V8 de 8.0 litri, care ar putea livra peste 1,600 CP. Pentru un asemenea rezultat nu este exclusă instalarea a 4 turbocompresoare, iar decizia finală și datele tehnice vor fi dezvăluite după concursul Pebble Beach Concours d’Elegance din acest an. Scopul principal al efortului depus este de a instala un nou record de viteză, neatins oficial până acum, unul simbolic, de 300 mile pe oră, sau circa 483 km/h. Suedezii de la Koenigsegg nu vor fi deacord cu această declarație, afirmând că modelul lor, Agera RS poate atinge această viteză, fapt, însă, nedemonstrat practic. Afară de Koenigsegg, cei de la Hennessey sunt siguri că și francezii de la Bugatti pregătesc un răspuns pe cinste, având în vedere faptul, că Bugatti Veyron a reușit să devină cândva cel mai rapid super-car. sursa aici
  9. Lovitură pentru proprietarii de mașini vechi! O nouă lege care îi va afecta pe toți a apărut în Monitorul Oficial, efectele acesteia intrând în vigoare în luna mai a anului 2018. La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), autoturismele vor trece sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unui act normativ care a apărut recent în Monitorul Oficial. Mai exact, autovehiculele vor putea trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă va fi vorba de defecte mai grave, acestea vor trebui reparate în maximum 30 de zile. De asemenea, respectivul act normativ prevede că automobilele mai vechi de 12 ani vor necesita anual ITP, menționează avocatnet.ro. Potrivit sursei citate, noile reguli pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse în Legea nr. 260/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Documentul a apărut, săptămâna trecută, în Monitorul Oficial, astfel că se va aplica de la 20 mai 2018. În urma fiecărei verificări tehnice, autovehiculele vor trece de inspecție doar dacă au, în cel mai rău caz, defecte mici. Mai precis, „în cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată doar deficiențe minore, se consideră că inspecția a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecției”. Totuși, dacă la verificări vor fi găsite defecte majore sau defecte periculoase, mașinile nu vor trece de inspecție și proprietarii vor fi nevoiți să le repare în cel mult 30 de zile. „În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială”, se arată în noua lege. sursa aici
  10. In Romania, tara cu cele mai multe accidente mortale pe cap de locuitor, traficul este un cosmar. Lipsa educatiei, lipsa agentilor de politie pe strazi si lipsa infrastructurii sunt principalele cauze. Acest cosmar devine colosal atunci cand ploua: soferii parca se pierd, nu mai stiu ce sa faca si uita complet regulile de circulatie. 1. Sigur ai presiunea care trebuie in roti? Una din principalele reguli ale sofatului in siguranta este sa ai mereu presiunea optima in anvelope. Asta iti asigura o aderenta buna pe asfalt, dar si o franare eficienta. Si mai important decat presiunea optima pe asfaltul uscat este ca presiunea sa fie cea corecta cand circulam pe ploaie. De ce? Daca avem presiune mica in cauciucuri, atunci o sa creasca ruliul automobilului in viraje. Mai mult, sub anvelopa se va strecura mai multa apa, in loc sa fie evacuate de profilul suprafetei de rulare si creste riscul de acvaplanare. Iar daca avem presiune mult prea mare, suprafata de contact cu asfaltul scade, asadar scade si aderenta si vom avea o franare mai slaba. 2. Mareste distanta fata de celelalte masini O regula extrem de importanta in circulatie este sa pastrezi o distanta sigura fata de masina din fata ta. Insa soferii romani nu prea au auzit de aceasta regula si mereu vor sa fie lipiti de cel care circula inaintea lor. Evident, nu degeaba, in Romania avem multe accidente usoare care ar fi putut fi evitate foarte usor. Daca oricum nu pastram distanta cand asfaltul e uscat, nu strica sa ne invatam ca atunci cand ploua avem nevoie neaparat de o distanta de franare mult mai mare. Asa ca, atunci cand avem carosabil ud, este impetuos necesar sa marim distant fata de masina din fata noastra, deoarece nu stim cand trebuie sa franam de urgenta si avem nevoie de o distanta ca sa ne oprim. sursa aici
  11. Unii meseriasi atotcunoscatori vor spune ca pana si o batranica ar putea schimba singura bateria masinii. Altii, nascuti experti in orice domeniu, vor spune ca ei inlocuiesc acumulatorul masinii in 10 secunde si ca o poate face oricine. Insa lucrurile nu sunt tocmai banale... Este deja un lucru cunoscut faptul ca in momentul in care vine iarna, foarte multe baterii auto incep sa cedeze. Asta pentru ca frigul face ca acumulatorul mai vechi sa piarda curent chiar si fara sa aiba consumatori, elementii interiori pierzandu-si eficienta in timp. Si asa se face ca prin luna decembrie-ianuarie, cand vin gerurile cele mai crunte, multi soferi se vor trezi intr-o dimineata ca nu pot porni motorul automobilului. Asa apare nevoia de a cumpara o baterie noua. Service specializat pe baterii auto In mod ideal, soferii vor apela la un service auto care comercializeaza si instaleaza baterii. Multe magazine auto, de fapt, iti vand un acumulator si ofera garantie doar daca il montezi la ei. Asa se asigura ca iti vor lua si bateria veche, fiind obligati prin lege sa returneze un acumulator uzat pentru reciclare. Dar mai fac ceva: verifica cu un aparat de masura cat de bine incarca alternatorul, cat de buna e bateria veche sau cea noua. Adica ti se fac si niste verificari sumare ca sa te asiguri ca iti functioneaza incarcarea. Cumpara auto bateria online De cativa ani, deja, metoda pentru comandarea pieselor auto a devenit cea online. Adica intri pe o platforma cu piese auto unde sunt mai multi vanzatori, ca sa te asiguri ca alegi cel mai bun pret, dupa care alegi produsul si iti vine acasa in cateva zile. Asa poti face si cu bateria auto, insa si in acest caz trebuie sa dai la schimb un acumulator vechi daca nu vrei sa platesti o taxa suplimentara. Cand cumperi bateria online, asigura-te ca alegi modelul care trebuie. Adica sa aiba amperajul recomandat de producator. Acesta poate sa fie si mai mare, dar nu mai mic, deoarece am putea avea probleme cu diferiti consumatori. Citeste AICI mai multe detalii despre tipurile de baterii auto. sursa aici
  12. Mihaela Rădulescu, pe numele de fată, Mihaela Țiganu, a avut de unde să moștenească frumusețea, inteligența, dar și vocabularul bogat: mama sa le deține din plin. Mihaela Rădulescu se poate mândri cu o mamă cochetă, stilată și foarte discretă. Marilena Țiganu a fost profesoară de limba și literatura română, prin urmare ne putem imagina ce educație strictă i-a insuflat fiicei sale. Cu toate că nu și-a dorit niciodată să iasă în evidență, mama Mihaelei Rădulescu a acceptat în urmă cu mai mulți ani, să pozeze alături de fiica sa în Revista Viva. Pe atunci, aceasta se ocupa îndeaproape de creșterea și educația lui Ayan, nepotul său, și se bucura când acesta, la doar doi ani, o striga Bica, ca o prescurtare de la apelativul bunica. Mihaela Rădulescu s-a născut într-o familie de profesori din Piatra Neamț. Din păcate, tatăl său, Florin Țiganu, a decedat în 2014, ca urmare a luptei cu cancerul. Marea durere a acestuia a fost faptul că nu are cine să-i ducă mai departe numele, deoarece ambii copii s-au ferit să-l poarte, din cauza ironiilor la care au fost supuși de-a lungul timpului din această cauză. Astfel, Florin, fratele mai mare al Mihaelei, a preferat să-și schimbe numele de familie din Țiganu în Rădulescu spre marea dezamăgire a părinților. \ continuarea aici
  13. Dupa ce va anuntam ca sunt sanse sa avem de la anul impozit foarte mic pentru automobilele cu motoare mari, lumea a inceput sa se bucure, semn ca puterea inca este preferata de multi soferi. Dar de ce sa ne cumparam un autoturism cu motor mare si multi cilindri? Sunetul motorului Fara doar si poate, multa lume isi doreste un V8 sau un V12 pentru sunetul sau unic pe care nicio masina turbo din ziua de azi nu-l poate reda. Sunetul acela clasic de muschi, de forta bruta, de animal cu 4 roti. Nu degeaba, multi posesori de automobile puternice le tureaza si pe loc, pentru a auzi simfonia cilindriilor care canta la unison. Pana la urma, o masina cu motor mare ti-o cumperi pentru ca iti place din diferite puncte de vedere. Iar sunetul e unul din ele. Acceleratia Chiar daca in zilele noastre toate masinile cu adevarat puternice sunt supra-alimentate, e clar ca un motor V6-V12 este ceva special. Are un cuplu de la turatie mica, iar acest lucru se simte si in acceleratie. De fapt, orice motor cu peste 4 pistoane are putere mare, cuplu mult si accelereaza foarte violent. Pana la urma, cui nu-i place acceleratia serioasa? Oricat te-ai minti ca nu ai nevoie de putere mare, atunci cand accelerezi si simti cum te baga in scaun, cu siguranta vei zambi involuntar. Siguranta Ai sa razi, dar de multe ori se dovedeste ca o masina puternica e mai sigura ca una de putere mica. De exemplu, cand depasesti un TIR si ai doar 75 cp, o faci cam cu morcovul bagat... Adica trebuie sa ai grija sa nu fie nimeni pe contrasens pe o distanta mare, sa vii cu avant si asa mai departe. Daca ai sub capota 300 cp, faci depasirea imediat, scurt si la obiect. Unde mai pui ca o masina performanta are si frane serioase, dar si o stabilitate mult mai buna ca una de familie? sursa aici
  14. Tipu Ryan Florin

    Care este cel mai sigur loc dintr-o masina?

    Mai stii cum i se spunea scaunului de la pasager in trecut? Adica "Locul Mortului", pentru ca era considerat cel mai nesigur loc din masina? Totusi, lucrurile nu mai stau asa. Cele mai sigure locuri din masina sunt altele. Referindu-ne la masinile moderne, care sunt acum dotate cu sisteme de siguranta active si pasive, scaunele automobilului sunt considerate foarte sigure. De exemplu, avem acum centuri pretensionate, tetiere active, airbaguri frontale, laterale si chiar la genunchi, coloana de directie retractabila si asa mai departe. Plus acele sisteme active care functioneaza in fiecare secunda ca tu sa circuli in siguranta, adica ABS, ESP si alte cele. La prima vedere ai crede ca scaunul soferului este cel mai sigur loc din masina. In primul rand, pentru ca este pozitionat oarecum in mijlocul automobilului, adica in fata este motorul si in spate este un rand de scaune si portbagajul, ceea ce face ca in cazul unui impact frontal sau din spate acest loc, impreuna cu cel al pasagerului, sunt mai izolate. In al doilea rand, scaunul pasagerului se bucura de cele mai multe airbaguri. Acum o masina are airbaguri frontale si laterale pentru pasagerii din fata, iar in unele cazuri exista airbaguri pentru picioare la sofer. sursa aici
  15. Constructorul bavarez de automobile a publicat lista de preturi pentru noul BMW X4 aferenta pietei din Romania. Crossoverul va fi disponibil in cinci niveluri de echipare, iar clientii vor putea opta pentru una dintre cele cinci motorizari. Noul crossover de la BMW tocmai a debutat oficial in cadrul Salonului Auto de la Geneva,, insa intre timp, constructorul bavarez de automobile a publicat si lista de preturi, inclusiv pe cea aferenta Romaniei. Asadar, daca ajungi la Salon si esti fanul noului X4, stii cati bani sa pui deoparte. Asa cum spuneam mai sus, modelul german vine la noi in tara cu cinci niveluri de echipare, si anume Standard, Advantage, xLine, M Sport si M Sport X. Acestea doua din urma ofera aceleasi echipamente in standard ca si celelalte insa propun si cateva noutati, inclusiv pachetul M Aerodinamic (M Sport), spoilere si praguri in culoarea caroseriei, difuzorul de aer in nuanta Dark Shadow sau insertii in culoarea Gri Frozen pentru echiparea M Sport X. sursa aici
×