Jump to content
Sign in to follow this  
Tipu Ryan Florin

Motive pentru care poti ramane fara talon in Romania

Recommended Posts

Soferii din Romania circula mereu cu impresia ca automobilele lor sunt in regula. Dar Politia Rutiera, cat si controalele RAR din trafic, ii pot lasa fara talon intr-o clipa. Iata 10 motive.

 

1. Folie pe geamuri

Daca ai folie neomologata sau montata de un service neomologat RAR sa monteze folie, ramai fara talon. La fel si daca ai folie, indiferent de care, pe geamurile laterale fata si parbriz. In legalitate sunt doar cei cu folie pe geamurile laterale spate si luneta, atata timp cat respecta transparenta permisa de lege. In general, taloanele sunt retinute in cazurile celor care au folie pe geamurile fata sau nu au autorizatia RAR la el.

 

2. Lumini stricate

Defectiuni la sistemul de iluminare. Acesta este un alt motiv des intalnit pentru care soferii raman fara certificat de inmatriculare. Daca ai un bec ars, pe stopul de frana, stop, faza scurta, ramai fara talon. Politia o poate face si o face, asa ca asigura-te ca ai toate becurile bune. Numai becurile de la numar mai sunt trecute cu vederea, dar in rest, nu e de joaca. Ceea ce este si normal, ca e plin de masini carora nu le mai merge niciun stop pe frana. Poate cand sunt amendati si fara talon, soferii se vor ocupa mai mult.

3. Jante mai mari

Chiar daca in talon acum nu mai sunt scrise dimensiunile omologate pentru un anumit model de masina, politia te poate lasa oricum fara talon. Deoarece sunt tot mai dese controalele in trafic cu echipaj RAR care stiu exact ce are voie si ce nu are voie masina ta sa poarte. In caz ca jantele tale din carte sunt doar pe 16 si 17, dar tu ai 18, adio talon.

4. Anvelope mai mari sau mai late

Acelasi lucru ca la jante. Daca ai jante pe 15, dar ai modificat dimensiunea anvelopelor omologate, adio talon. Nu sunt putine cazurile in care soferii monteaza, din greseala, intamplare sau crezand ca fac un lucru bun, anvelope mai mari. De exemplu, 195 in loc de 185 sau 215 in loc de 205, sa fie masina mai stabila. Daca te prinde RAR-ul impreuna cu politia, gata cu certificatul, plus o amenda simpatica.

5. Toba sport

RAR-ul are in masinile echipajelor mobile din trafic un sistem de masurare a nivelului de decibeli. Fiecare masina are o anumita limita. Cand punem tobe sport, eliminam elemente ale evacuarii, modificam, sunetul creste. Daca depasim limita cu care a fost omologata masina noastra ramanem fara talon pana rezolvam problema.

 
 

6. Suspensie sport

Modificarile asupra suspensiilor masinii trebuie sa fie omologate. Daca noi punem un set cumparat de pe internet, fara omologare RAR, putem sa ramanem fara talon. Tot RAR-ul este autoritatea care face aceasta alegere, verificand masina. Daca e prea joasa, daca e prea tare, daca imbunatatirile sunt de fapt modificari ce pot afecta rularea in siguranta, inginerii de la Registrul Auto Roman pot decide retinerea talonului, pana cand masina primeste piese conforme.

sursa aici 

oo.thumb.png.a082fb6113a95eac92b98c7846ce9470.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...