Jump to content
Tipu Ryan Florin

Sondaj Nokian Tyres: Șoferii europeni se tem de viteză și de drumurile acoperite cu zăpadă

Recommended Posts

Potrivit rezultatelor sondajului realizat de Nokian Tyres, aproximativ jumătate dintre șoferii europeni consideră că principalul risc asociat condusului pe timp de iarnă este viteza. În plus, majoritatea șoferilor consideră că drumurile alunecoase și acoperite cu zăpadă sunt periculoase. La întrebarea legată de cea mai potrivită metodă de a crește siguranța pe timp de iarnă, cel mai frecvent răspuns a fost dotarea mașinilor cu anvelope special concepute pentru iarnă.

Conform sondajului realizat de Nokian Tyres în Germania, Franța, Italia, Polonia și Cehia, cel mai mare risc pe șosele în timpul iernii este legat mai mult de viteză decât de condițiile de drum precare, vremea rea, vizibilitatea slabă cauzată de condițiile atmosferice sau de faptul că iarna se întunecă mult mai devreme decât în restul anului.

Pericolul legat de viteza excesivă a fost subliniat în special de polonezi și germani (57%, respectiv 56% dintre respondenți), tot aceasta fiind și principalul factor de risc pe timp de iarnă și pentru cehi (52%) și italieni (43%). Doar șoferii francezi au subliniat că drumurile alunecoase și acoperite de zăpadă sunt cel mai mare factor de risc pentru ei (45%), în timp ce doar 32% dintre respondenții francezi au afirmat că viteza este cea mai periculoasă. În alte țări, drumurile înghețate au fost menționate ca a doua cea mai importantă amenințare, cu excepția Germaniei. În general, cel de-al treilea factor de risc identificat de șoferii europeni a fost lipsa unei distanțe suficiente față de vehiculul din față. Este de remarcat faptul că această problemă a fost subliniată în special de germani (aproximativ 50%, comparativ cu 25% – 33% în alte țări).

Anvelopele de iarnă specializate, importante pentru siguranța în trafic

În medie, doar 29% dintre respondenți au indicat utilizarea anvelopelor uzate ca fiind un pericol pe drum, ceea ce a dus la o poziție scăzută, a opta, în rândul factorilor de risc. În același timp, când au fost întrebați despre posibilitățile de îmbunătățire a siguranței pe timp de iarnă, șoferii au indicat cel mai adesea utilizarea anvelopelor de iarnă specializate (aproape două treimi, cu aproape 80% în Italia). Pe locul al doilea în creșterea siguranței s-a situat verificarea adâncimii benzii de rulare a anvelopelor, în timp ce locul trei a fost ocupat de întreținerea sistemului de frânare al mașinii.

j.jpg.5420f51e32f715199db9daf43a1444c1.jpg

sursa aici

  • Apreciez 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este adevarat ca de ceva ani incoace tehnologia fabricarii anvelopelor a evoluat si sunt diferente enorme intre anvelopele de iarna si cele de vara.
Am simtit "pe pielea mea" ce insemna sa ai anvelope dedicate in functie de anotinp , si pot spune cu certitudine ca nu sunt povesti de marketing.
Asadar, "incaltati" masina in functie de anotimp daca vreti sa aveti siguranta in trafic 
EVITATI MAXIM folosirea anvelopelor M+S . Sunt la limita legii, dar din pacate nu fac treaba buna nici vara , nici iarna (sunt un fel de catar prost din toate punctele de vedere) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...