Jump to content
Iulian

Viitorul Audi A8 se va conduce singur, îşi va căuta singur loc de parcare şi va parca autonom

Recommended Posts

audi-q7-cr.jpg?width=610&height=343

Viitorul Audi A8, care va fi lansat în 2016, va fi capabil să se conducă singur la viteze de până 60-110 km/h, dar va fi capabil să îşi caute singur loc de parcare şi să parcheze autonom, având în vedere tehnologiile dezvăluite de Audi la CES 2015

În oraş noul Audi A8 ar trebui să fie capabil să se descurce singur până la viteze de 65 km/h, pentru că Audi a demonstrat deja că deţine această tehnologie - maşina va înainta şi va opri singură în modul Traffic Jam, pentru a-l elibera pe şofer de stresul blocajelor în trafic. În plus, va fi capabilă să-şi caute singură un loc de parcare şi să parcheze complet autonom. Cu alte cuvinte, şoferul poate activa această funcţie (caută parcare) şi să-şi vadă de ale lui, în timp ce maşina merge la viteză mică de-a lungul potenţialelor locuri de parcare, apoi detectează un loc liber şi efectuează singură manevrele de parcare.

Cum funcţionează condusul semi-autonom Audi, în detaliu

Sistemul deja testat pe flota de Audi A7 cuprinde funcţiile Adaptive cruise control (ACC) şi Audi side assist (ASA), care utilizează senzori radar frontali şi posteriori, precum şi scannere laser integrate în grila frontală şi în spoilerul spate. Acestea permit recunoaşterea obiectelor statice sau dinamice, iar redundanţa senzorilor asigură o detecţie corectă a situaţiilor în care maşina trebuie să intervină şi să preia controlul.

Patru camere video situate frontal şi posterior oferă informaţii privitoare la obiectele aflate în imediata apropiere a maşinii, în timp ce o cameră 3D de înaltă rezoluţie, cu unghi mare, observă traficul din jurul maşinii (camera e deja disponibilă pe noul Q7).

Conceptul îl scuteşte pe şofer de orice fel de intervenţie (i.e. nu mai trebuie să ţină mâinile pe volan, ca în cazul maşinilor cu pilot automat autoadaptiv avansat, care nu permit lăsarea liberă a volanului mai mult de câteva secunde) până la viteze de 110 km/h. Maşina poate iniţia singură schimbările de bandă, cât şi depăşirile, poate accelera şi frâna complet independent, în funcţie de trafic. Înainte de a iniţia o devansare pe autostradă, maşina îşi adaptează viteza la vehiculele din jurul ei. Dacă viteza şi distanţa sunt considerate sigure, maşina schimbă singură banda şi accelerează până la viteza necesară pentru a devansa maşina din faţa ei. Va iniţia, de asemenea, şi manevra de revenire pe bandă.

Când sistemul de pilotaj îşi dă seama că nu mai poate controla în siguranţă maşina, cum ar fi momentul în care se intră în oraş, şoferul este avertizat sonor şi luminos pentru a prelua comenzile maşinii. Dacă acesta nu ia măsuri, maşina e capabilă să oprească singură în siguranţă, avertizând ceilalţi participanţi la trafic.

Viitorul este mai aproape decât credem...

sursa: promotor.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o masina ca asta self-driving ce iti mai ramane de facut , ca sofer :
- sa tragi un pui de somn pana acasa ?
- sa bei pana cazi sub masa ?
- sa o trimiti singura sa ia copilul de la scoala ?

:D Nu-mi trebuie asa ceva , ca ma invata la prostii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...