Jump to content
  • Bine ati venit pe FORUM-AUTO.INFO

    Pentru a vizualiza in intregime continutul din topicurile existente si pentru a participa la discutiile din cadrul forumului, trebuie sa te înregistrezi, acesta fiind un proces extrem de simplu si care necesită doar cateva informații minime. Asta o poti face chiar AICI

  • Publicitate

Tipu Ryan Florin

Probleme ale sistemului de franare: de ce tremura volanul, de ce avem frana moale?

Recommended Posts

Sistemul de franare este cel mai important pentru masina noastra, dar si cel mai vulnerabil la a se strica. Nu degeaba, cei de la RAR pun mare accent pe franele masinii si le verifica atat la statiile ITP, cat si in trafic. Sunt cateva lucruri care se pot defecta la franele masinii: iata care, dar si care sunt cauzele.

Discurile aftermarket se ovalizeaza repede

Vi s-a intamplat vreodata sa puneti discuri de frana noi la masina, dupa care sa incepeti sa simtiti in volan cum tremura la frana, dupa numai cateva mii de kilometri? Astfel de cazuri sunt tot mai numeroase, din pacate. Adica daca discurile fata de frana, cele originale, de fabrica, te vor tine mult si bine, in momentul in care le schimbi, apar problemele. Noua ni s-a intamplat cu un set complet de discuri si placute marca ATE, adica nu porcarii ordinare, ci produse ale unei marci consacrate de elemente pentru franare. Le-am montat, impreuna cu placute noi de la aceeasi marca, dupa care, la doar 20.000 de kilometri, se simt ca si ovalizate, masina vibrand puternic la franare usoara. Dar de ce sunt asa de proaste discurile aftermarket?

Problema discurilor de frana este ca in zilele noastre se fac din materiale extrem de proaste, bazate pe aliaje ECO, mai putin rezistente la temperaturi mari. In plus, se zvoneste ca piesele destinate unor piete sarace, printre care si Romania, au o calitate si mai slaba decat cele vandute in vest. Iar asta se vede imediat la ovalizarea discurilor dupa distante scurte parcurse cu masina.

Discurile de frana se ovalizeaza de obicei atunci cand sunt supuse la treceri bruste de temperatura. Adica dupa o franare puternica, atunci cand discurile sunt incinse, intram intr-o balta care le raceste instantaneu. Cateva astfel de cazuri si discurile incep sa se deformeze. Insa nu e este normal sa se ovalizeze intr-un timp asa de scurt si la masini de mici dimensiuni, care nu merg nici repede, nici nu au o greutate mare care trebuie incetinita. Singura optiune ar fi sa cumparam discuri de frana originale, OEM, piese care au un control al calitatii mult mai bun ca cele aftermarket.

Probleme frane auto

 

De ce tremura volanul masinii?

In primul rand, volanul masinii tremura la franare din cauza discurilor ovalizate. Cand ne referim la frane, acesta este motivul principal. Am mai auzit de cazuri in care cineva care a schimbat placutele de frana a uitat sa stranga bine suportul de etrier pe fuzeta, acest lucru ducand la o vibratie extrem de puternica la franare. Dar atunci cand franam si volanul tremura, e clar ca trebuie sa vedem daca discurile sunt ovalizate.

sursa aici

masini frana.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta era un subiect de discutat la sectiunea de mecanica , mai degraba .
Oricum , asta e ! 
Discurile de franare trebuie sa fie produse intr-o clasa de precizie foarte mare , si trebuie sa fie foarte bine centrate atunci cand sunt finisate suprafetele de lucru ( flancurile pe care calca placutele de frana ) . Abaterile mai mari de o zecime de milimetru provoaca acele "batai" sau acele trepidatii in pedala la franare usoara .  Daca abaterile sunt mai mari de o zecime , atunci trepidatiile apar si la franari mai puternice.
Aceste probleme pot aparea si atunci cand discurile se demonteza de pe masina si se pun pe strung ca sa fie rectificate , pentru ca in timp apare o nervura la partea exterioara.
Acum depinde de strungar : daca stie sa le centreze cum trebuie nu ar trebui sa fie probleme 
Daca nu are rabdarea necesara , sau dispozitivele necesare pentru centrare ar trebui sa se limiteze la indepartarea nervurii si nu sa intervina asupra suprafetelor de lucru .
Am vazut la un service o masinarie de rectificat discurile direct pe masina . Super-tare scula. Efectuind operatia direct pe masina sansele de a avea dicuri descentrate era aproape zero.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Publicitate

×