Jump to content
  • Bine ati venit pe FORUM-AUTO.INFO

    Pentru a vizualiza in intregime continutul din topicurile existente si pentru a participa la discutiile din cadrul forumului, trebuie sa te înregistrezi, acesta fiind un proces extrem de simplu si care necesită doar cateva informații minime. Asta o poti face chiar AICI

  • Publicitate

Tipu Ryan Florin

5 sfaturi ca sa mergi cu masina prin zapada

Recommended Posts

Ninsoarea bate la usa si in zonele montane deja s-a aternut in strat gros. Poate ca v-am tot batut la cap cu situatiile de condus pe timp de iarna, cu anvelope speciale si asa mai departe, dar acum vom incerca sa va povestim despre mersul efectiv pe zapada. Stiti voi, atunci cand autoritatile uita sa deszapezeasca.

Se intampla sa ajungem la munte pe niste drumuri cu zapada batatorita. Sau, de ce nu, chiar si in oras, cand autoritatile, ca in fiecare sezon, sunt luate prin surprindere. Mai sunt si situatii in care locuim sau trebuie sa ajungem in zone cu drumuri neasfaltate care nu vor fi niciodata deszapezite, asa ca trebuie sa ne descurcam cum putem. Pentru acele situatii destul de rare, dar care pot avea loc, iata cum sa conducem pe zapada.

1. Niciodata cu mai mult de 50 km/h

Poate ca un drum drept si batatorit de munte, cu zapada dreapta, este o imbiere la a calca pedala de acceleratie. Insa niciodata nu trebuie sa mergem pe zapada mai repede de 50 km/h. De fapt, daca mergi deja cu 30-40 km/h si tragi de volan usor, o sa simti ca masina se comporta ca si cum ar fi pe gheata. Aderenta este scazuta si controlul masinii lasa de dorit. Indiferent de ce anvelope ai pe masina! Asadar, deoarece avem aderenta minima ceea ce inseamna control zero si o distanta de franare chiar si de 10 ori mai mare decat in conditii de asfalt uscat, trebuie sa conducem incet. Nu stii cand apare in fata o masina sau se termina drumul si trebuie sa opresti.

t.thumb.jpg.ba43354e8e2ba83b4685d25487f6ae10.jpg

 

u.jpg

mai multe aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca primul si cel mai important sfat este acela de avea anvelope de iarna , in bune conditii (neuzate , fara galme , cu an de fabricatie relativ recent ) 
NU folositi M+S-uri . In nici un caz . Sunt anvelope care (culmea!) sunt acceptate pentru iarna in cazul unui control , dar care nu isi fac treaba nici pe departe.
 Folositi frana de motor cat mai mult posibil , chiar daca asta insemna sa pastrati o distanta mai mare fata de autovehicolul din fata voastra.
Si daca tot a venit vorba de frana , NU lasati frana demana trasa peste noapte , mai ales cand sunt anuntate temperaturi foarte scazute . Riscati ca a doua zi sa nu mai puteti pleca de pe loc .
Aia cu balansul masinii este cu dus-si-intors . este valabila si pentru masini cu cutie manuala , si pentru masini cu cutie automata. Dar tine in mare parte de priceperea soferului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Publicitate

×